image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt


Osoby niepełnosprawne chcące jechać pociągiem, mogą to zgłosić 48 godzin wcześniej, a kolejarze podstawią lepszy wagon, zmienia peron lub wniosą do pociągu.

Jak wiadomo, infrastruktura kolejowa jest nieprzyjazna dla osób niepełnosprawnych. Dlatego dla nich podróż pociągiem to wyprawa ekstremalna: schody, wąskie wejścia do wagonów czy brak odpowiedniej toalety.

Aby skorzystać z pomocy, należy zadzwonić pod specjalny numer 48 godz. przed podróżą. Jadnak każda spółka przewozowa ma inny numer. – Ale osoba na infolinii musi przyjąć zgłoszenie i „zorganizować" podróż, nawet jeśli pasażer będzie jechał pociągiem innego przewoźnika – informuje Katarzyna Łukasik z biura prasowego Kolei Mazowieckich. – Często zdarza się, że podróżny będzie jechał z przesiadką: najpierw naszym pociągiem, a później np. PKP InterCity, ale zgłaszając nam to, nie musi się już o nic martwić. To my dopracowujemy szczegóły w innymi przewoźnikami.

Pasażer może liczyć na podstawienie lepszego składu z podnośnikiem dla wózków, szerszymi drzwiami czy dostosowanymi toaletami. W przypadku przesiadki można skierować pociąg na ten peron, z którego będzie odjeżdżał skład, do którego ma sie on przesiąść. Gdy nie ma takiej możliwości, wówczas wysyłane są osoby, które pomogą wejść i wyjść z pociągu.

Dyżurny telefon działa w Kolejach Mazowieckich od marca. Dotychczas skorzystało z niego 126 niepełnosprawnych. Jeszcze wcześniej taki numer uruchomiły PKP InterCity.

Źródło: www.ipon.pl

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.