image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

poniedziałek i środa
14.00 - 18.00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

poniedziałek i środa
14.00 - 18.00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11.30 - 15.00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
9.00 - 15.00

kontakt

Pod numerem 800-190-590 przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) udzielają informacji m.in. o najkrótszych terminach leczenia i miejscach, gdzie można znaleźć pomoc – podał we wtorek, 17 września, minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Infolinia (TIP), która funkcjonuje od 13 listopada 2018 r., jak wskazał szef Ministerstwa Zdrowia na konferencji w Warszawie, obsługuje pacjentów z całej Polski. Od 1 września działa już całodobowo. Pacjenci, dzwoniąc pod numer 800-190-590 mogą uzyskać m.in. informacje, gdzie znajduje się najbliższy szpital, gdzie najszybciej otrzymają pomoc medyczną, również w nocy i dni świąteczne.

- Pacjent, kontaktując się z infolinią, może dowiedzieć się, gdzie pójść do lekarza, gdzie jest najszybszy termin diagnostyki i terapii oraz np. gdzie w ich okolicy znajduje się dana placówka. (...) To zmiana całkowicie fundamentalna dla pacjentów. Dawniej pacjent, który chciał się dowiedzieć o kolejkach lub gdzie znajduje się dana placówka, musiał nawigować po stronach internetowych. Nie zawsze było to łatwe. (...) Teraz pacjent uzyskał sprawny dostęp do tego, gdzie może być szybko i sprawnie wyleczony – zapewnił minister w czasie konferencji.

Dzięki infolinii pacjenci uzyskali także dostęp do informacji o prawach im przysługujących w ramach ubezpieczenia, o formalnościach, jakie muszą dopełnić, by ubiegać się o pobyt w sanatorium, o dostępności w aptekach konkretnych leków i o sposobie zgłaszania naruszenia praw pacjenta. Wszystkie informacje dostępne są w języku migowym i po angielsku.

Ważną kwestią jest też wsparcie konsultantów w poszukiwaniu placówek z najszybszą dostępnością do wybranego świadczenia.

- Najważniejszą wartością jest pomoc w poszukiwaniu szybszych terminów leczenia – zaznaczył w czasie konferencji p.o. prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Adam Niedzielski.

Podkreślił, że po dwóch tygodniach działania infolinii przez całą dobę średni czas czekania na połączenie skrócił się średnio do 11 sekund. Praktycznie wszystkie połączenia są też obsługiwane.

- Połączenie jest odbierane praktycznie od ręki. W poprzednim systemie czas oczekiwania na połącznie wynosił średnio 10-15 minut, co irytowało pacjentów. W tej chwili też funkcjonujemy na poziomie 95-96 proc. odbieralności połączeń, podczas gdy zanim zorganizowaliśmy to w całodobowej formule, ten procent wynosił 60 proc. – powiedział Adam Niedzielski.

W ostatnich dwóch tygodniach konsultacji odebrali ponad 33 tys. połączeń. Infolinię obsługuje 60 konsultantów. Docelowo, jak zapowiada MZ i NFZ, TIP będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia lecz także pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

źródło: www.niepelnosprawni.pl

Wpłać online

800 200 258BEZPŁATNA INFOLINIA PION kontakt z psychologiem

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive