1 czerwca 2011 r. rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiej kampanii "Tyflobus", której organizatorem jest Fundacja Szansa dla Niewidomych.
Akcja ma na celu zwiększenie świadomości i wiedzy z zakresu problemów oraz potrzeb osób niewidomych i niedowidzących, przybliżenie społeczeństwu możliwości, jakie dają innowacyjne rozwiązania udźwiękawiające otoczenie i opisujące je za pomocą alfabetu Braille'a oraz zwiększenie zainteresowania władz tą tematyką. Organizatorzy uważają, że skala zjawiska dotyczącego działania, jest bardzo duża. Nasz kraj liczy ponad 1,5 mln osób z orzeczeniem o niepełnosprawności z tytułu narządu wzroku - w większości to ludzie zdani sami na siebie.

Kampania jest sponsorowana głównie przez firmę Altix i potrwa około dwóch miesięcy. Podczas pierwszej edycji (2010 r.) zawitała do 46 miejscowości. W tym roku specjalnie przygotowany Tyflobus odwiedzi kolejne miasta - do pierwszych przystanków należą: Kielce, Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz, Tarnobrzeg, Busko - Zdrój, Brzesko, Bochnia, Nowy Sącz, Zakopane i Nowy Targ.

W ramach akcji będzie można zobaczyć tyflospektakle - dzięki nim można się dowiedzieć jak pomóc niewidomemu na ulicy, wskazać mu drogę i jak niewiele trzeba, aby taka osoba mogła być samodzielna i funkcjonować jak każdy inny obywatel. Pomysłodawcy kampanii zaprezentują, co zrobić, by przestrzeń publiczna była przystosowana dla niewidomych. Ponadto udowodnią, że za pomocą dźwięku i dotyku można zrekompensować brak zdolności widzenia.

Do udziału w wydarzeniach są zaproszeni wszyscy zainteresowani tematem, osoby niewidome i słabowidzące, władze urzędów, uczelni, instytucje i firmy, decydujące o dostosowaniu środków komunikacji, miejsc kultury oraz sportu.

Źródło: www.niepelnosprawni.pl