Fundacja Progresja

Organizacja pożytku publicznego - KRS 0000378180

Wesprzyj nas...

Pomóż nam pomagać innym.

Przekaż darowiznę1,5% dla Progresji

Tylko do poniedziałku do 27 października 2014 roku można zgłosić chęć korespondencyjnego oddania głosu w nadchodzących wyborach samorządowych. Zgłoszenia należy dokonać w swoim urzędzie gminy lub miasta w formie ustnej, pisemnej bądź elektronicznej.

Zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko wyborcy, imię ojca, datę urodzenia, numer PESEL, oświadczenie wyborcy o wpisaniu do rejestru wyborców w danej gminie, wskazanie wyborów, których zgłoszenie dotyczy, wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy. Do zgłoszenia należy także dołączyć kopię aktualnego orzeczenia ustalającego stopień niepełnosprawności. Jeżeli wyborca chciałby otrzymać karty do głosowania z nakładkami w alfabecie Braille’a, powinien to wyraźnie zaznaczyć w zgłoszeniu.

Jeżeli zgłoszenie nie spełnia warunków formalnych, w ciągu trzech dni urzędnicy powinni wezwać wnioskodawcę do jego poprawienia. W sytuacji, gdy wszystkie wymogi będą spełnione, najpóźniej do 9 listopada 2014 r. wyborca powinien otrzymać na wskazany w zgłoszeniu adres pakiet wyborczy, który zawiera komplet materiałów niezbędnych do głosowania. Należy głosować zgodnie z instrukcją, bo w innym przypadku głos będzie nieważny.

Źródło: www.niepelnosprawni.pl