image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt

Nawiązując do komunikatu z dnia 26 sierpnia 2016 r. Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przypomina, iż Zarząd PFRON podjął decyzję o przekazaniu do kompetencji Oddziałów PFRON zadania, polegającego na wprowadzaniu danych z papierowych wniosków Wn-D/Wn-U-G/Wn-U-A, beneficjentów zarejestrowanych w Systemie Obsługi Dofinansowań i Refundacji.
W związku z powyższym prosimy o przesłanie do Oddziału PFRON, właściwego terytorialnie dla Państwa siedziby, wniosku za okres sprawozdawczy październik 2016 r. i kolejnych oraz począwszy od 1 listopada 2016 r. wszystkich wniosków zwykłych oraz korekt wniosków.
 
W przypadku, gdy chcą Państwo złożyć wniosek w formie papierowej, spełniający ww. warunki, i wyślą go Państwo do Biura PFRON w Warszawie, będzie on przekierowany wg właściwości, co wydłuży proces wypłaty środków. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych z wypełnianiem dokumentów, proszę o kontakt z właściwym Oddziałem PFRON.
 
Jednocześnie podkreślamy, że dla Beneficjentów, deklarujących elektroniczną formę wymiany danych z PFRON, nadal zalecaną formą jest wysyłanie wniosków poprzez System Obsługi Dofinansowań i Refundacji, a jedynie w przypadku braku możliwości przesłania dokumentów za pośrednictwem SODiR, należy przesłać wniosek drogą pocztową wg powyższych wytycznych do właściwego terytorialnie oddziału PFRON.
 
Korzystanie z Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji jest dużym usprawnieniem i przyspieszeniem procesu ubiegania się o dofinansowanie bądź o refundację, dlatego też Fundusz zachęca wszystkich wysyłających wnioski w formie papierowej do składania  tych dokumentów za pośrednictwem SODiR oraz do przechodzenia na elektroniczną formę wymiany dokumentów z PFRON.
 
Zalety korzystania z elektronicznej formy składania dokumentów
Oszczędność czasu i pieniędzy. Wniosek można złożyć z komputera znajdującego się w dowolnym miejscu np. zakładzie pracy bądź miejscu zamieszkania. Za złożenie wniosku drogą elektroniczną nie są pobierane opłaty.                                                                       
 
Łatwość składania wniosków drogą elektroniczną. Wystarczy mieć komputer z dostępem do Internetu. Wniosek składa się do udostępnionego przez PFRON na stronie internetowej www.sod.pfron.org.pl Systemu Obsługi Dofinansowań i Refundacji.         
 
Szybka weryfikacja wniosku w SODiR, a tym samym krótszy czas oczekiwania na refundację składek na ubezpieczenia społeczne bądź dofiansowania do wynagrodzenia pracowników niepełnosprawnych. Bezpośrednio po wysłaniu wniosku beneficjent ma podgląd, czy dokument został przyjęty i pozytywnie zweryfikowany przez system, czy też uzyskał status dokumentu "do korekty". Jeżeli wniosek został błędnie wypełniony, a tym samym skierowany "do korekty" beneficjent ma możliwość niezwłocznego złożenia poprawnej korekty.  
 
Szybki i bezpośredni dostęp do aktualizacji i możliwości poprawiania danych wykazanych we wniosku.  Beneficjent zaraz po stwierdzeniu potrzeby aktualizacji danych wykazanych we wniosku np. adresu lub numeru rachunku bankowego natychmiast może dokonać tej zmiany poprzez SODiR bez konieczności wysyłania dokumentów w wersji papierowej, a tym samym dłuższego czasu oczekiwania na aktualizację.
 
Wyeliminowanie możliwości złożenia wniosku na błędnym druku. Beneficjent składając dokument drogą elektroniczną nie ma możliwości złożenia wniosku na błędnym formularzu.
 
Stały dostęp do informacji związanych z obsługą złożonych wniosków. Beneficjent posiada dostęp do korespondencji, która generuje się bezpośrednio po złożeniu dokumentu, co ułatwia szybszy przepływ informacji z PFRON.             
 
Dbałość o środowisko – mniej zużytego papieru to mniej wyciętych drzew.
 
Jednocześnie korzystając z elektronicznej formy składania dokumentów beneficjent w dalszym ciągu ma możliwość złożenia wniosku drogą papierową. Możliwość ta stanowi swego rodzaju zabezpieczenie w przypadku wystąpienia problemów technicznych z przesyłaniem dokumentów drogą elektroniczną.
 
źródło: www.pfron.org.pl

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Nasze rozwiązania IOT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.