Sale obsługi klientów są dostosowane do korzystania przez osoby z różnymi niepełnosprawnościami. Mamy odpowiednio przystosowane podjazdy, windy, toalety. Każda osoba niesłysząca lub niedosłysząca może skorzystać z tłumaczenia słów urzędnika ZUS na Polski Język Migowy – podkreśliła w rozmowie z Prawo.pl prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Paweł Żebrowski: ZUS opublikował raport na temat społecznej odpowiedzialności. Czy obejmuje ona również działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami?

Prof. Gertruda Uścińska: Troska o osoby z niepełnosprawnością jest jednym z naszych priorytetów. Usuwamy wszelkie bariery w kontaktach z ZUS, od architektonicznych po komunikacyjne. Sale obsługi klientów są dostosowane do korzystania przez osoby z różnymi niepełnosprawnościami. Mamy odpowiednio przystosowane podjazdy, windy, toalety. Każda osoba niesłysząca lub niedosłysząca może skorzystać z tłumaczenia słów urzędnika ZUS na Polski Język Migowy. Robimy to za pomocą technologii wideotelefonu, łączącego się z naszym Centrum Obsługi Telefonicznej, gdzie dostępny jest tłumacz.

ZUS zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami?

Tak i zależy nam bardzo, aby takich pracowników było u nas więcej. W ubiegłym roku przygotowaliśmy strategię zatrudniania osób z niepełnosprawnością i staramy się krok po kroku ją realizować. Oprócz usuwania barier architektonicznych i komunikacyjnych, co jest tak samo ważne, jak w przypadku klientów, kapitalną rolę odgrywa dotarcie do osób z niepełnosprawnością z dobrze przygotowaną informacją, przekonanie ich, że warto podjąć pracę w ZUS, że aktywność zawodowa w przyjaznym miejscu pracy pozwala zbierać cenny kapitał. Oczywiście nie tylko kapitał ekonomiczny w postaci wynagrodzenia i składek na ubezpieczenia społeczne, ale także zawodowy, społeczny i emocjonalny, bardzo ważny dla satysfakcjonującego życia.

źródło: www.popon.pl