image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt

Celem przeprowadzonego badania było oszacowanie potencjału rynku pod kątem podmiotów: świadczących usługi indywidualnego transportu door-to-door lub mogących świadczyć takie usługi.

produkujących pojazdy do przewozu osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności lub adaptujących pojazdy do takiego celu;
wykonujących adaptację budynków mieszkalnych do potrzeb osób wymagających wsparcia w zakresie mobilności.
Wyniki badań zaprezentowano w ujęciu ogólnopolskim i subregionalnym w podziale na 6 subregionów:

subregion 1: zachodniopomorskie i lubuskie;
subregion 2: dolnośląskie, śląskie i opolskie;
subregion 3: wielkopolskie, pomorskie i kujawsko-pomorskie;
subregion 4: warmińsko-mazurskie i podlaskie;
subregion 5: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie;
subregion 6: małopolskie, mazowieckie, łódzkie.
Raport zawiera wyniki badań ankietowych oraz wywiadów indywidualnych, które zostały wykorzystane do przygotowania dokumentacji konkursu grantowego dla jednostek samorządu terytorialnego, zainteresowanych realizacją przedmiotowych usług na swoim terenie.

Zestawienie prezentujące dotychczas stosowane w Polsce modele usługi door-to-door
Opracowanie miało na celu przybliżenie jednostkom samorządu terytorialnego modeli realizowanych usług transportu osób z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności.

Przeprowadzone badania i analizy pozwoliły na zidentyfikowanie trzech podstawowych modeli świadczenia/organizacji usług door-to-door przez jednostki samorządu terytorialnego:  

samodzielne świadczenie usługi transportowej door-to-door przez jednostkę samorządu terytorialnego lub spółkę komunalną;
zlecenie realizacji usługi transportowej door-to-door podmiotowi zewnętrznemu wybranemu w oparciu o procedury zamówień publicznych;
zlecenie realizacji usługi transportowej door-to-door organizacji pozarządowej w oparciu o procedury z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Zestawienie ma charakter poglądowy i nie przedstawia modeli w sposób możliwy do wdrożenia bez ich uprzedniego dostosowania do charakterystyki jednostki samorządu terytorialnego  oraz potrzeb ich mieszkańców.

Opracowanie będzie pomocne jednostkom samorządu terytorialnego w przygotowaniu i złożeniu wniosku w konkursie grantowym.

Raport i Zestawienie powstały na zlecenie PFRON w ramach projektu „Usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz poprawa dostępności architektonicznej wielorodzinnych budynków mieszkalnych”, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER).

Zachęcamy do lektury!

źródło: www.pfron.org.pl

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.