image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt

Polacy chętnie korzystają z usług elektronicznych. Aplikację mObywatel pobrało już 9,5 mln obywateli. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa. Wprowadzamy poszerzony zakres usług aplikacji. Dzięki temu wiele spraw będziemy mogli załatwić bez wychodzenia z domu oraz płacić online za usługi publiczne. Dokumenty elektroniczne w aplikacji mObywatel będą traktowane tak samo jak dokumenty tradycyjne. Do popularnych usług cyfrowych, z których korzystają Polacy, należą również profil zaufany, Internetowe Konto Pacjenta, eRecepty.

Premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji o mObywatelu po zakończonym posiedzeniu Rady Ministrów w KPRM.
Elektroniczna administracja
Żyjemy w czasach kiedy świat rozwija się bardzo szybko, a usługi elektroniczne zaczynają dominować. Zakupy, opłaty rachunków, otworzenie konta w banku czy złożenie wniosku o wyrobienie dokumentu to wszystko możemy dziś robić przez internet.

Wprowadziliśmy szereg rozwiązań, które ułatwiły życie naszym rodakom, są to m.in. eRecepty, eZwolnienia czy mPrawoJazdy.

W 2022 roku wystawiono ponad 1,4 mld e-recept. To tak, jakby każdy obywatel otrzymał w zeszłym roku 37 recept.
Polacy chętnie korzystają również z profilu zaufanego.
Aktualnie mamy blisko 16 mln profili zaufanych. Popularnością cieszy się również Internetowe Konto Pacjenta. Korzysta z niego ponad 16,5 mln mieszkańców naszego kraju.
Polacy chętnie korzystają z tych rozwiązań, dlatego wiemy, że elektroniczne usługi są niezbędne. Przyjęliśmy projekt ustawy, która poszerza możliwości aplikacji mObywatel.

„Budujemy nowoczesne państwo. Jesteśmy pierwszym rządem, który przełamał w Polsce niemoc w zakresie wykorzystania tych właśnie najnowszych technologii, najnowszych dobrodziejstw cyfrowych w administracji państwowej. Szeroko otworzyliśmy wrota dla wszystkich obywateli do korzystania z usług elektronicznych, z usług onlinowych” – powiedział premier Mateusz Morawiecki.

mObywatel – nowe rozwiązania
Elektroniczna wersja dokumentów – dowód osobisty, legitymacja studencka lub emeryta-rencisty ZUS będą tak samo ważne jak tradycyjne dokumenty. Dzięki temu nie będziemy musieli mieć dokumentów ze sobą, wystarczy telefon komórkowy. Aplikacja umożliwi również płatności online za usługi publiczne.

„Teraz pracujemy nad rozwiązaniem, które pozwoli postawić kolejny krok na drodze do nowoczesnego państwa, przyjaznego i bliskiego sprawom ludzi. Nowe regulacje sprawią, że osoby posiadające aplikacje będą mogły korzystać z dokumentów elektronicznych tak samo jak z dokumentów tradycyjnych” – podkreślił szef rządu.

Nowy zakres usług aplikacji mObywatel to m.in.:

cyfrowy asystent do kontaktów z urzędem;
płatności urzędowe;
cyfrowy dokument tożsamości uznawany na równi z tradycyjnym.
Korzyści z posiadania aplikacji mObywatel
Elektroniczna administracja już teraz pozwala załatwić nam wiele spraw urzędowych z wykorzystaniem aplikacji. To duża oszczędność czasu.

„Co znaczy w praktyce udostępnić obywatelom tyle nowych funkcji, dokumentów, możliwości załatwiania swoich spraw przez internet? Tak naprawdę jest to realizacja naszego postulatu wolności - postulatu dobrowolności i wolności. Niech każdy załatwia swoje sprawy tak jak chce i niech ma jak najwięcej wolnego czasu na swoje własne sprawy” – powiedział premier Mateusz Morawiecki.

Dzięki aplikacji mObywatel obywatele już teraz mogą m.in.:

w bezpieczny sposób pobierać i okazywać swoje dane;
realizować eRecepty;
przechowywać potwierdzenie odbytego szczepienia przeciwko COVID-19;
potwierdzać nabyte uprawnienia kierowcy;
sprawdzać swoje punkty karne;
korzystać z mLegitymacji szkolnej lub studenckiej;
zgłosić naruszenie środowiskowe;
korzystać z mLegitymacji emeryta-rencisty ZUS;
korzystać z mLegitymacji adwokackiej;
korzystać z mLegitymacji poselskiej;
złożyć wnioski w wybranych obszarach.

źródło: www.gov.pl

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.