Regulaminy i cenniki usług w alfabecie Braille'a i tłumacze języka migowego w biurach obsługi klienta to część udogodnień dla osób niepełnosprawnych, które będą musieli przygotować przedsiębiorcy telekomunikacyjni.

Według rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia ułatwień dla osób z niepełnosprawnością przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wszyscy dostawcy tego typu usług będą musieli dostosować się do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W ciągu 6-ciu miesięcy przedsiębiorcy świadczący usługi telekomunikacyjne będą musieli na żądanie osoby niepełnosprawnej przygotować regulaminy i cenniki swoich usług w formie dostosowanej do możliwości klienta, np. sporządzenie dokumentów w alfabecie Braille'a lub przy użyciu dużej czcionki, czy w formacie tekstowym umożliwiającym powiększenie czcionki.

W ofercie dostawców mają się też pojawić modele telefonów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostawca usług telekomunikacyjnych będzie musiał zapewnić pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej niepełnosprawnemu klientowi. Strony internetowe dostawców usług telefonicznych mają być dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością w ciągu dwóch lat.

W ciągu 12 miesięcy ok. 500 biur obsługi abonentów ma być dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Biura mają mieć urządzenia umożliwiające połączenie się z tłumaczem języka migowego lub systemem językowo-migowym online, mają także zapewnić urządzenia powiększające tekst regulaminu lub cennika. Budynki, w których się znajdują, mają być przystosowane dla osób mających problemy w poruszaniu się.

Źródło oraz więcej informacji: www.niepelnosprawni.pl