image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt

W Słupsku rozpoczął się pilotaż wdrażania teleopieki. Teleopieka jest nową usługą, dającą możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa (np. nagłe zasłabnięcie, upadek). Wykorzystuje innowacyjne technologie, oparte na współdziałaniu ze sobą trzech elementów: osobistego nadajnika noszonego przez podopiecznego w formie wisiorka na szyi, terminala umożliwiającego kontakt z operatorem i Centrum Operacyjno - Alarmowego.

Pilotażem objęto 50 osób starszych, niesamodzielnych, niepełnoprawnych lub samotnych. Podstawowe znaczenie ma tzw. „przycisk życia”, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno – Alarmowym. Centrum podejmuje stosowną interwencję - nawiązuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich wskazanych wcześniej przez osobę objętą systemem celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego - wzywa odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję. Warto podkreślić, że operator teleopieki dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowanych lekach i miejscu ich przechowywania, najkrótsza droga dojazdowa do miejsca zamieszkania itp.

Umowa pomiędzy Miastem Słupsk, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie i operatorem systemu, Polskim Centrum Opieki, zawarta została na 15 miesięcy. Klienci nie ponoszą opłat za korzystanie z systemu. Warunkiem dla klienta jest posiadanie stacjonarnego abonamentu telefonicznego (połączenia z Centrum Operacyjno - Alarmowym są płatne jak impuls wg abonamentu).

W Słupsku wdrażaniem systemu i rozdziałem urządzeń zajmować się będzie Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku. Osoby zainteresowane zainstalowaniem w ich domach telefonu z funkcją teleopieki mogą kontaktować się z pracownikami MOPR. Osoby korzystające dotychczas z pomocy MOPR powinny kontaktować się ze swoim pracownikiem socjalnym natomiast mieszkańcy miasta Słupska, którzy nie byli dotychczas klientami Ośrodka mogą uzyskiwać informację w Dziale Usług Opiekuńczych i Specjalistycznych pod numerem telefonu 59 840 04 95.

Źródło: www.mopr.slupsk.pl

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.