Dzieci z autyzmem mogą uczyć się zachowań społecznych za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości.
W ramach badań finansowanych ze środków Economic and Social Research Counncil (ESRC) naukowcy z Echoes Project opracowali interaktywne środowisko Echoes, które wykorzystuje wielodotykowe ekrany. wirtualne postacie mogą w czasie rzeczywistym reagować na czynności dzieci.Sesja w wirtualnym świecie umożliwia uczniom szkoły podstawowej eksperymentowanie z różnymi zachowaniami. Pozwala to naukowcom na porównywanie ich reakcji z obserwowanymi w rzeczywistych sytuacjach scenariuszami.
Wirtualne środowisko pomoże dzieciom zwiększyć potencjał i osiągnąć więcej, niż mogłyby się spodziewać nawet ich nauczyciele. Obserwując dziecko podczas wirtualnych interakcji, można zauważyć zachowania trudne lub niemożliwe do zobaczenia w codziennym życiu. Jak się okazało, w takim otoczeniu niektóre dzieci demonstrowały lepszą jakość interakcji z innymi ludźmi oraz lepiej radziły sobie z własnym zachowaniem - na przykład podążały za wzrokiem wirtualnej postaci, albo śledziły jej ruchy.
Naukowcy uważają, że w przypadku komputerowych postaci popełniane błędy nie są związane z rzeczywistym ryzykiem, co pozwala dziecku na bezpieczne wypróbowanie różnych strategii postępowania.
Źródło: www.niepelnosprawni.pl