image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

poniedziałek i środa
14.00 - 18.00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

poniedziałek i środa
14.00 - 18.00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11.30 - 15.00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
9.00 - 15.00

kontakt

Rząd przyjął we wtorek, 9 lipca, projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrażaniem rozwiązań e-zdrowia, umożliwiający m.in. zdalne złożenie deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej – poinformowało Centrum Informacyjne Rządu.

Według CIR projekt zawiera „największy w historii pakiet zmian służący przyspieszeniu informatyzacji systemu ochrony zdrowia w Polsce i stanowi realizację zapowiedzi zawartych w exposé premiera Mateusza Morawieckiego”. Przedłożył go minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Wprowadzone zmiany umożliwią pacjentom m.in. otrzymanie bezpłatnych leków w ramach programu 75+ także podczas wizyty u lekarza specjalisty i przy wypisie ze szpitala, założenie w placówce podstawowej opieki zdrowotnej Internetowego Konta Pacjenta (IKP) oraz potwierdzenie w niej profilu zaufanego, złożenie zdalnie deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki i położnej, przeglądanie aktualnej listy podmiotów mających kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia wraz z informacją o zakresie oferowanych usług oraz najbliższym wolnym terminie, wystąpienie zdalnie o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego czy uzyskanie informacji o dopasowanej do potrzeb ofercie badań profilaktycznych finansowanych ze środków publicznych.

Ponadto pacjenci będą mogli otrzymać SMS-a, e-maila lub powiadomienie o wycofanych z obrotu lekach, które wykupili w aptece, skorzystać z rejestracji w placówce medycznej przy pomocy aplikacji mObywatel, zrealizować e-receptę przy użyciu e-dowodu osobistego, mieć dostęp do IKP na urządzeniu mobilnym oraz ocenić za pomocą interaktywnej ankiety jakość usług medycznych sfinansowanych przez NFZ.

Dodatkowe środki
Według autorów komunikatu nowe przepisy obejmą także: wprowadzenie mechanizmu automatycznie określającego poziom odpłatności leków na e-recepcie na podstawie wskazania medycznego, wydłużenie okresu realizacji e-recepty do 360 dni, automatyczne udostępnienie zawartych w platformie e-zdrowie danych pacjenta lekarzom przyjmującym, poszerzenie uprawnień asystentów medycznych o możliwość wystawienia – na podstawie dokumentacji medycznej – e-recept oraz e-skierowań, stworzenie rejestru uprawnień dodatkowych pacjentów, które m.in. będą automatycznie przypisywane podczas wystawiania e-recept, rozszerzenie katalogu osób objętych tzw. receptami pro familae o osoby pozostające we wspólnym pożyciu oraz o dalszych członków rodziny, a także umożliwienie lekarzowi dokonywania wyboru między refundowanymi odpowiednikami w przypadku leków określonych w obwieszczeniu refundacyjnym.

„Dzięki wprowadzanym zmianom możliwe stanie się także wdrożenie e-recepty transgranicznej, tj. możliwej do zrealizowania w innych krajach Unii Europejskiej. Projekt wprowadza także zmiany do zasad prowadzenia rejestrów oraz wymiany danych między Ministerstwem Zdrowia, Narodowym Funduszem Zdrowia i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych” – czytamy w komunikacie.

Jego autorzy podkreślili, że na informatyzację świadczeń opieki zdrowotnej przeznaczone zostaną dodatkowe środki – dodatkowy budżet na lata 2020-2022 wyniesie 150 mln zł.

„Wejście w życie ustawy będzie także stanowiło zakończenie działań ministra zdrowia, dotyczących likwidacji obowiązku stosowania pieczątek (przez usunięcie go z obowiązujących przepisów), a także nałożenie na NFZ obowiązku wyeliminowania ich z dokumentów funkcjonujących na podstawie zarządzeń prezesa w ramach wprowadzanych ułatwień w obiegu dokumentacji, w tym ich elektronizacji” – podkreśliło Centrum Informacyjne Rządu.

źródło: www.niepelnosprawni.pl

Wpłać online

800 200 258BEZPŁATNA INFOLINIA PION kontakt z psychologiem

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.
Download Freewww.bigtheme.net/joomla Joomla Templates Responsive