image

Psycholog

Indywidualne wsparcie psychologicznie dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur psychologa

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

umów spotkanie

image

INFOLINIA: 800 200 258

Bezpłatna infolinia - kontakt z psychologiem

bezpłatna infolinia

wtorek i czwartek
15:00 - 20:00

800 200 258

image

Radca prawny

Bezpłatne porady prawne dla osób niepełnosprawnych oraz członków ich rodzin i opiekunów.

dyżur radcy prawnego

wtorek i czwartek
11:00 - 15:00

umów spotkanie

image

Specjaliści PION

Zapraszamy do osobistego kontaktu z naszymi specjalistami w Punkcie Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION.

biuro PION

poniedziałek - piątek
8:00 - 16:00

kontakt

Regulaminy i cenniki usług w alfabecie Braille'a i tłumacze języka migowego w biurach obsługi klienta to część udogodnień dla osób niepełnosprawnych, które będą musieli przygotować przedsiębiorcy telekomunikacyjni.

Według rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia ułatwień dla osób z niepełnosprawnością przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wszyscy dostawcy tego typu usług będą musieli dostosować się do potrzeb osób niepełnosprawnych.

W ciągu 6-ciu miesięcy przedsiębiorcy świadczący usługi telekomunikacyjne będą musieli na żądanie osoby niepełnosprawnej przygotować regulaminy i cenniki swoich usług w formie dostosowanej do możliwości klienta, np. sporządzenie dokumentów w alfabecie Braille'a lub przy użyciu dużej czcionki, czy w formacie tekstowym umożliwiającym powiększenie czcionki.

W ofercie dostawców mają się też pojawić modele telefonów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dostawca usług telekomunikacyjnych będzie musiał zapewnić pomoc w skonfigurowaniu urządzenia lub usługi telefonicznej niepełnosprawnemu klientowi. Strony internetowe dostawców usług telefonicznych mają być dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością w ciągu dwóch lat.

W ciągu 12 miesięcy ok. 500 biur obsługi abonentów ma być dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Biura mają mieć urządzenia umożliwiające połączenie się z tłumaczem języka migowego lub systemem językowo-migowym online, mają także zapewnić urządzenia powiększające tekst regulaminu lub cennika. Budynki, w których się znajdują, mają być przystosowane dla osób mających problemy w poruszaniu się.

Źródło oraz więcej informacji: www.niepelnosprawni.pl

Przekaż 1,5% dla Progresjibezpłatnie wypełnimy Twój PIT

Narzędzia relaksacyjne

Projekt współfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
„Punkt Informacji dla Osób Niepełnosprawnych PION” prowadzony jest przez Fundację Progresja.